2010-11-03 04:12:58 (autor: administrator)

W jakim celu je się zamawia?

Gadżet czy też upominek jest formą reklamy.
W celu budowania wizerunku firmy, instytucji czy produktu stosuje się wiele technik marketingowych. Każda z nich, odpowiednio zastosowana, przy odpowiednim budżecie i określonej grupie docelowej przynosi określone efekty, które przekładają się na sprzedaż czy pozytywny odbiór marki. Wiele z technik marketingowych, choć nadal skutecznych, jest bardzo wyeksploatowanych i klienci są do nich przyzwyczajeni i „uodpornieni”. Niejednokrotnie przeznaczając duży budżet na reklamę w np. telewizji czy czasopiśmie okazuje się, że skuteczność tego typu przekazu nie przynosi oczekiwanych rezultatów w danej branży. Gadżet reklamowy stanowić może w takim przypadku skuteczną i opłacalną alternatywę bądź może pełnić rolę uzupełniającą kampanię reklamową. Warto zwrócić uwagę na to, że upominek jest formą reklamy, która oddziałuje osobiście na obdarowanego i jako rzecz materialna pozostaje wraz z nim przez dłuższy czas. Zamawiający lub agencja reklamowa może tak dobrać gadżet aby dla grupy docelowej, do której jest on kierowany, był jak najtrafniejszy. Upominek, gdy jest atrakcyjny i przydatny, będzie towarzyszył obdarowanemu i przez cały ten czas przypominał mu o firmie czy produkcie, z którymi jest związany.

Pomysłowy gadżet na biurku klienta zwracać będzie uwagę osób z jego otoczenia. Torba czy plecak z logo firmy, notatnik i długopis są świetnym uzupełnieniem każdej konferencji i pozwalają lepiej zapamiętać i kojarzyć wystąpienia firm na niej się promujących. Poza tym, stanową one zachętę do udziału w kolejnych tego typu spotkaniach. Losowanie nagród w postaci gadżetów reklamowych na koniec konferencji nie dość, że stanowi dużą atrakcję dla uczestników to dodatkowo pozwala podnieść prestiż firmy obdarowującej.
 
Upominki reklamowe są również doskonałą formą podziękowania za wypełnienie ankiety czy udziału w badaniu i to nie tylko tym, które przeprowadzane jest osobiście. Załączony w kopercie z ankietą czy informacją handlową długopis, smycz do kluczy czy inny drobiazg powoduje, że osoba obdarowana podświadomie czuje się lekko zobowiązana i wyrazi to poprzez uważniejsze przeczytanie nadesłanych materiałów czy odesłanie wypełnionej ankiety.
 
Drobny upominek z okazji świąt wraz z kartką z życzeniami wręczony lub wysłany do klienta pozwala wyróżnić firmę pośród innych tego typu akcji, z którymi w tym okresie miał do czynienia. Ten akcent, niejednokrotnie tańszy od samej kartki z życzeniami, sprawi, że przekaz będzie wyróżniony a klient poczuje się bardziej doceniony.
dodaj komentarz
dodaj komentarz

Komentarze

dodaj komentarz
Ten artykuł nie posiada jeszcze komentarzy.

Inne artykuły z tej sekcji.

2010-11-03 04:12:58

Co to takiego?

Co to jest gadżet?
Rozejrzyj się po swoim biurku. Co widzisz? Kalkulator, laptop, kubek z kawą, pojemnik na przybory biurowe,...
2010-11-03 04:12:58

Jakie są rodzaje?

Różnorodność gadżetów reklamowych jest bardzo duża i na bardzo wiele sposobów można je podzielić.
Różnorodność gadżetów reklamowych jest bardzo duża i na bardzo wiele sposobów można je podzielić. Podziału można dokonać...
2010-11-03 04:12:58

Ile to kosztuje?

Przy wyborze gadżetu należy ustalić budżet, który ma być na nie przeznaczony...